Támogatás elnyerése céljából az alábbi program összefoglalóval pályáztunk az Emberi Erőforrások Minisztériumához.
Pályázatunk sikeresen meg is valósult.
Programunk lehetőséget nyújt az esztétikai
érzékenység – nyitottság, igényesség, ízlés, erkölcsi fogékonyság –
alakítására, a látás kiművelésére és tudatosítására. Bővíti a képi műveltséget,
a képi emlékezetet és képzeletet.
A tervező, konstruáló, anyagformáló, eszközhasználó, tárgykészítő és
környezetalakító tevékenységek gyakorlata finomítja a kézügyességet, technikai
érzékenységet, valamint erős érzelmi–motivációs bázist teremt, mely fejleszti a
gondolatok, érzések, elképzelések, tapasztalatok vizuális eszközökkel való
megjelenítésének képességét is.
Sikerélményt biztosít az önálló produktum megteremtésével, annak tágabb
körű ünnepélyes bemutatásával. Önbizalmat fejleszt az elismerések besöprése
által és hogy valami közös, hasznos, magasabb rendű cél megvalósításának
részese lehet.
A programunk célja, hogy hozzásegítse a tanulókat az olvasás által keletkezett
élmények tanulmányozásához, valamint a belső látás és a képzelet finomításához,
tudatosításához. A tanulók belső világának gazdagítása teszi lehetővé, hogy
egész személyiségük használni és hasznosítani tudja az összegyűjtött és egyre
tudatosabban szelektált vizuális információkat. Az élményszerű tapasztalások és
képzetek teremtik meg az önmeghatározások és önkifejezések egyre
differenciáltabb formáit.
Képzőművészeti oktatásunk célja, hogy
diákjaink megismerkedjenek a képgrafikusi és az alkalmazott grafikai
tevékenységekkel, ismertesse a művészeti ág műfaji sajátosságait, a művészi
kommunikáció megjelenítési módjait. A grafika alkalmazott jellegének
hangsúlyozásával, annak a mindennapi életben betöltött szerepének fontosságával
való szembesítése, tudatosítása.
A könyvek, verseskötetek forgatásának,
olvasásának megszerettetése, azok illusztrációinak vizsgálatához hozzáértő
szakértelem elmélyítése.
A program célja az is, hogy a múlt értékeit
megszerettesse és tovább éltesse, segítsen a hagyománytisztelet
megteremtésében. A harsogó digitalizált világ negatív következményeként
elnyomott, elfeledett szép könyvek születésének, továbbélésének igénye a most
felnövő generáció körében is.
A
célok közé tartozik még a művészi pályát választó, arra alkalmas növendékeket
felkészítése, középfokú intézményben való továbbtanulásra.
Színkontrasztok lépésről-lépésre.
Formakontrasztok és képkompozíciós feladatok
Versolvasás utáni brainstorming vázlatok
Orbán tornyot visz az orrán...
Izzik a galagonya...
Emberi alakok megjelenítéséhez az illusztrációkban fontos elsajátítani az alapvető anatómiai ismereteket.
Egyre jobban megy, megéri a heteken keresztüli gyakorlás.
Csontok után az izmok és a bőr tónusai is felkerülnek a koponyaszerkezetekre.
Néhány röpke óra alatt megtelik a terem rajzokkal.
Modellt is találtunk, aki türelmesen ült, míg mi dolgoztunk.
A képek az előképzést dokumentálják az illusztrációk elkészítéséhez. Színtani, tanulmányrajzi és anatómiai gyakorlatok után térünk át a sokszorosító grafikai eljárások elsajátításához. A továbbiakban videofelvételeken keresztül mutatjuk be a tanórák pillanatait.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése